בתרחישי יישום רבים, יש להשתמש בתוויות הדבקה עצמית בסביבות בטמפרטורה גבוהה, כגון אספקת חשמל של מוצרים אלקטרוניים, חלקי שבבים והלחמה חוזרת של לוחות מעגלי PCB. ניתן להשתמש בתוויות דבק עצמי רגילות בטמפרטורת החדר, אך כאשר בסביבות בטמפרטורה גבוהה, הדבק העצמי יהפוך לרך, יזדקן ויאבד את דביקותו; משטח הנייר של התווית עשוי להיות מחומצן, מצהיב ומכווץ, ומשטח הפלסטיק עלול להתכווץ או אפילו להתמוסס, מה שיגרום למידע הגרפי המודפס ליפול ולהפוך לבלתי קריא, ואפילו תווית ההדבקה העצמית תיפול, תימס ותאבד את תפקוד התווית המקורית שלה. בשלב זה, חומרי תווית דבק עצמי שיכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות נדרשים.

1. תוויות לשימוש בטמפרטורה נמוכה מ-70 מעלות צלזיוס

באופן כללי, ניתן להשתמש בטמפרטורה מתחת ל-70 מעלות צלזיוס, נייר רגיל, פוליאתילן(PE), פוליפרופילן(PP) ותוויות אחרות של חומרים פלסטיים. אבל תוויות נייר תרמיות לא ניתן להשתמש בסביבה זו בטמפרטורה גבוהה.

2. תוויות לשימוש בטמפרטורה של 70°C עד 100°C

זהו טווח טמפרטורות ההפעלה של רכיבים אלקטרוניים כלליים, שהוא ציון התנגדות נמוך יותר בטמפרטורה גבוהה. חומרי פוליאסטר וויניל יכולים לעמוד בטווח הטמפרטורות של 70°C עד 100°C. בעוד תוויות העשויות מפוליאתילן (PE) או פוליפרופילן (PP) אינן יכולות לעמוד בטמפרטורה גבוהה זו.
Ruilabels מציעה סוגים שונים של תוויות חומרי פוליאסטר וויניל, כגון B8423, B2265 ומוצרים אחרים.

3. תוויות לשימוש בטמפרטורה של 100°C-150°C

רגיל, סביבה בטמפרטורה גבוהה של 100°C עד 150°C אינה קיימת ברציפות. מצב טמפרטורה גבוהה זה עשוי להתרחש לזמן קצר בתוך ארונות מסוימים או בתרחישים מיוחדים. בטמפרטורה כה גבוהה, תוויות פלסטיק נפוצות יתכווצו ויתעוותו, או אפילו ייפלו, כך שיהיה צורך בחומרי פוליאסטר עמידים יותר לטמפרטורה גבוהה יותר. דבקים קונבנציונליים על בסיס גומי מאבדים גם הם אחיזה ודורשים דבקים אקריליים מיוחדים בטמפרטורה גבוהה כדי לעמוד בהם.
ניתן להשתמש בתוויות חומר פוליאסטר של Ruilabels בסביבה בטמפרטורה כה גבוהה למשך פרק זמן קצר (שעות עד שבועות). אך יש לציין כי בטמפרטורה כה גבוהה במשך זמן רב (חודשים או אפילו שנים), קיים סיכון להזדקנות ולהצהבה, וצמיגות הדבק תפחת.

4. תוויות לשימוש בטמפרטורה של 150°C עד 260°C

בדרך כלל ציפוי אבקה, תהליך צביעה או רכיבים חשמליים במתח גבוה יגיעו לטמפרטורה של 150 מעלות צלזיוס עד 260 מעלות צלזיוס. בשלב זה, לא נייר ולא חומרים פלסטיים יכולים לעמוד בטמפרטורות כה גבוהות. נייר רגיל יהפוך לצהוב, קולה או אפילו יתלקח באופן ספונטני, חומרים פלסטיים קונבנציונליים יתרככו או אפילו יתמוססו, ודבקים רגילים יהפכו לרכים במיוחד או אפילו נוזליים. במקרה זה, פוליאסטר עמיד בטמפרטורה גבוהה, פולימיד וחומרים פלסטיים אחרים, או חומרי משטח רדיד מתכת נדרשים כדי לעמוד בטמפרטורה זו. הדבק זקוק לג'ל סיליקה מולקולרית גבוהה או דבק אקרילי עמיד במיוחד בטמפרטורה גבוהה כדי לשמור על צמיגות מסוימת ולהבטיח שהתווית לא תאבד את צמיגותה ולא תיפול.

5. תוויות לשימוש בטמפרטורה של 260°C עד 350°C

בתהליך ההלחמה החוזרת והלחמת הגלים של לוח המעגלים PCB, הטמפרטורה המגיעה ל-260°C עד 350°C היא בדרך כלל לזמן קצר. תוויות ההדבקה העצמית B815, B835, B836 של Ruilabels יכולות לעמוד בטמפרטורה לזמן קצר מבלי ליפול. תוויות אלה עשויות מפוליאסטר ופולימיד עמידים בטמפרטורה גבוהה, בשילוב עם דבקים אקריליים עמידים בטמפרטורה גבוהה, שיכולים לעמוד בסביבת טמפרטורה גבוהה של 15 שניות עד למקסימום של 5 דקות בטמפרטורה של 280 מעלות צלזיוס (עד 350 מעלות צלזיוס) מבלי ליפול. יש מעט מאוד תוויות הדבקה עצמית בשוק שיכולות לעמוד בטמפרטורות כה גבוהות.

Ruilabels מספקים פתרונות סימון לפי הזמנה כדי לענות על הצרכים הייחודיים שלך לסימון בטמפרטורה גבוהה. אנא אל תהסס לפנות אלינו אם יש לך דרישות על תוויות עמידות בטמפרטורה גבוהה.